Filip Tichý | 27.11.2024 |
Autori článku Filip Tichý (Partner at Grant Thornton Slovakia) a Jakub Chudík (Co-Founder at Assetario) vás v sérii AI Breakfast prevedú svetom umelej inteligencie. Tento článok bol napísaný bez využitia umelej inteligencie.
Umelá inteligencia (AI) v dynamickom svete podnikania prudko zrýchľuje optimalizáciu predajných procesov. Od vytvárania potenciálnych zákazníkov až po uzatváranie zmlúv AI poskytuje inovatívne riešenia, ktoré zvyšujú efektivitu, presnosť a spokojnosť zákazníkov. Navyše s nekonečnou možnosťou škálovania. Tisíce alebo milióny potenciálnych zákazníkov? Náš AI predajca prakticky nevidí rozdiel! Prinášame vám zoznam niekoľkých najfunkčnejších prípadov využitia AI v oblasti optimalizácie predaja. Platí, že možnosti AI v sales (hlavne v situáciách s veľkým počtom zákazníkov alebo potenciálnych zákazníkov) sú proste obrovské.
Lead Generation: AI dokáže vytvárať a testovať množstvo textových a obrazových prvkov s cieľom určiť, ktoré z nich majú najlepší ohlas u konkrétneho publika, čo vedie k efektívnejšiemu a cielenejšiemu marketingovému postupu.
Napríklad jedna realitná spoločnosť použila AI na vytváranie a testovanie rôznych reklamných kampaní na sociálnych sieťach. AI pomocou analýzy údajov identifikovala najefektívnejšie možnosti reklamy.
Vylepšenie prezentácie predajcov: Profesionálni predajcovia môžu využívať AI, ktorá hrá rolu zákazníka, na zdokonaľovanie svojich prezentácií a na základe získanej spätnej väzby sa môžu pripraviť na skutočné situácie.
Napríklad jeden obchodný zástupca farmaceutickej firmy si precvičoval svoje prezentácie s AI, ktorá simulovala rôzne typy lekárov. Tento tréning viedol k individuálnejšiemu prístupu a zvýšeniu úspešnosti obchodných prezentácií.
Tieto prípady použitia demonštrujú transformatívny potenciál AI pri optimalizácii predaja, ktorý podnikom umožňuje udržať si náskok na konkurenčnom trhu.
Zlepšovanie procesov: Tímy predajcov môžu využívať AI na prepis a pochopenie všetkých konverzácií (online, telefonických, osobných alebo prostredníctvom textových správ/mailov), aby mohli vykonávať informované rozhodnutia a zvýšili efektivitu.
Napríklad jedna softvérová spoločnosť monitorovala a analyzovala všetky svoje konverzácie so zákazníkmi, aby jasne pochopila, ktorí potenciálni zákazníci majú šancu k nim prejsť, s ktorými treba ešte podiskutovať (a aký druh informácií s nimi zdieľať) a na ktorých sa už netreba zameriavať. To vedie k efektívnejšiemu a motivovanejšiemu tímu predajcov. Kvalitatívne a kvantitatívne poznatky sa navyše môžu použiť na koučovanie predajného tímu alebo sa môžu odovzdať produktovému tímu ako spätná väzba k produktu alebo ako návrhy funkcií.
Stratégia stanovovania cien: Zadefinovaním rôznych cenových možností a zoskupením zákazníkov na základe ich charakteristík môže AI určiť optimálnu cenu pre každú skupinu, čím sa maximalizujú príjmy a získavanie zákazníkov.
Napríklad jeden online predajca implementoval AI na dynamické prispôsobovanie cien na základe cookies používateľov, ich správania v minulosti a trendov na trhu.
Vyjednávanie a uzatváranie dohôd: AI dokáže zvládnuť viacero kôl rokovaní s klientmi, pričom zhromažďuje dôležité informácie o ich cieľoch a kritériách, ktoré bránia uzavretiu obchodu, a tým zefektívňuje predajný cyklus.
Napríklad jedna softvérová spoločnosť nasadila AI asistenta na vedenie predbežných rokovaní s klientmi. AI zhromažďovala kľúčové informácie a preferencie, čo pomohlo obchodnému tímu uzatvárať dohody.
Právne posudzovanie: AI urýchľuje proces vyjednávania o zmluve tým, že rýchlo identifikuje problémy v súvislosti s požiadavkami, ktoré neoblomní klienti nechcú meniť a upozorňuje používateľov na všetky dôležité ustanovenia, čím sa znižuje potreba rozsiahlych právnych konzultácií.
Napríklad jedna nadnárodná spoločnosť využila AI na zefektívnenie procesu posudzovania zmlúv. AI systém označil potenciálne problémy a navrhol alternatívne klauzuly, čím skrátil čas rokovaní o zmluve.
Manažovanie spokojnosti zákazníkov: AI nepretržite monitoruje spokojnosť zákazníkov, identifikuje riziká a príležitosti a umožňuje ľuďom sústrediť sa na klientov s vysokou prioritou.
Napríklad jedna softvérová spoločnosť použila AI na monitorovanie angažovanosti a spokojnosti zákazníkov. AI identifikovala rizikové účty, čo umožnilo tímu pre spokojnosť zákazníkov proaktívne riešiť problémy a znížiť mieru odchodu zákazníkov.
Rôzne spôsoby využitia AI čoskoro spôsobia revolúciu v tom, ako spoločnosti uskutočňujú predaj. V situáciách týkajúcich sa predaja, v ktorých sa pracuje s množstvom údajov, vo veľkom rozsahu a v online prostredí, bude AI predajca tým najlepším zamestnancom, o akom môže spoločnosť snívať.
Ľubomíra Murgašová | 10.9.2024 | Novinky
Fotovoltika v daňových súvislostiachSolárna energia je v posledných rokoch veľmi zaujímavou alternatívou spomedzi…